Första dagen Högskolan

Känns väldigt nervöst innan man ska börja på något nytt. Som när man skulle börja på gymnasium.

Det är ju ett stort steg in i framtiden, iaf att börja på högskola. Just nu känns de väldigt bra att plugga i dessa tider. Allt med att de är så svårt att få jobb och att de är mycket arbetslöshet. Så nu känns de lungande att tänka att om 3 1/2 år kommer jag vara utbildad lärare:)

Iaf dagen började med att jag gick till skolan så att thomas skulle få ta cykeln.
När jag var vid skolan hade jag ca 20 min på mig innan jag skulle börja. Så jag dubbelkollade io vilken sal jag skulle vara och var den låg. Jag sprang på toaletten och checkade sminket:P Sen gick jag upp till salen och blev väldigt chockad:O Det var jättemycket folk som väntade utanför salen. Alla stod i små klungor eller själva. Eftersom jag inte kände ngn ställde jag mig i ett hörn o tittade på alla:P De var bara 10 min kvar tills vi skulle börja.
Tiden gick o folk började bilda en kö in till salen när de såg att de öppnade. Jag kom inte först men inte sist i kön heller vilket var skönt.
När jag kom fram sa jag mitt namn och vilken linje jag skulle gå. Sen fick man en pärm och ett papper som var ens schema för de senaste veckorna.
Sedan fick man gå, då var jag alltså registrerad som studerande på lärarlinjen:P
 Efter jag registrerat mig visste jag inte riktigt vad jag skulle göra eftersom man skulle få vänta tills kl.10 då alla nya studenter skulle samlas i aulan. 
Jag började prata med en tjej från västerås. Så vi satte oss ner vid några bord och började parata lite och kolla igenom infon vi fått.
Det var ju en hel pärm med info om lärarutbildning så det var en hel del papper om man orkade läsa då.
Vi väntade och gick in i aulan slutligen . Det var smockat med folk så alla fick flytta ihop så alla skulle få plats.
Studievägledarna presenterade sig och alla linjeföreningar och rektorn.
När alla de pratat klart gick alla ut förutom de som skulle studera till lärare.
Det var en lärare till lärarna (om man säger så:P) som presenterade sig och sin arbetskamrat och berättade lite allmänt om utbildningen. Efter de fick vi en kort paus och vi passade på att sträcka på benen.
Sedan gick vi igenom lite om våran praktik . Efter det var vi klara i aulan och fick en rundvandring i skolan.

Efter det drog jag till jobbet:P Och efter jobbet var jag skittrött! Haha . Men det var min dag :) Hoppas att ni orkade läsa
de jag skrev;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0